dinsdag 19 april 2016

Het eetpatroon van de student

Met Justin heb ik deze week ons radio-item opgenomen, die ‘live’ wordt uitgezonden op TV Enschede FM. Met de microfoon in de aanslag fietsten we samen op mijn fiets Enschede door – ik fiets, Justin achterop – naar diëtistenpraktijk Oost achterop de Wesselerbrink. Daar wachtte een diëtist op ons die wat zou gaan vertellen over de schijf van vijf en het gewenste eetpatroon van studenten.

Justin wist door drukte niet meer bij welk adres we moesten zijn, dus moesten we Googlen, hij wist ook de naam van de praktijk niet meer, dus moesten we gokken naar welke we gingen. Gelukkig gokten we goed, dus kwamen we op tijd aan bij onze afspraak. Nog niet eerder maakten we een radioprogramma, dus voor ons beiden was het wel even wennen. We kwamen binnen en spraken met de diëtiste af dat we opnieuw binnen zouden komen om het geluid dat de deurknop maakt op te nemen en de luisteraar op die manier mee te nemen in het verhaal.

Dat ging best goed. De diëtiste lachte, ze was net zo verrast als ons, maar speelde het spelletje leuk mee. We gingen zitten en Justin stelde de openingsvraag. Het sfeergeluid van het interview zat ‘m in een fiets die in de praktijkruimte stond. Niet heel geschikt, helaas. Na een minuut of tien pakten we de boel weer in en stapten op de fiets – Justin fietst, ik achterop - naar het volgende adres: de kantinejuffrouw van de Saxion schoolkantine. Hier zouden we meer te weten komen over het eetpatroon van studenten en of de Saxion kantine wel de vraag van studenten naar een gezonde lunch kon behartigen.


Mevrouw Jolanda nam ons mee de kantine en de keuken door en vertelde enthousiast over verschillende salades en gezonde happen. De grootste inkomsten kregen ze echter nog wel van hamburgers en saucijzenbroodjes. Dat interviewen ging wel aardig. Wij zijn wel goede radiomakers, Justin en ik. Er moest nog wel wat sfeergeluid bij, dus stond ik op een gegeven moment met mijn microfoon boven een soeppan waar iemand in stond te roeren, bij de pieper van de magnetron, een kraan die open en dicht gaat en het gerinkel van de kassa. Het was een interessante radio-ontgroening. Best leuk, de samenwerking ging goed. Ik zou ’t nog een keer doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten