dinsdag 19 april 2016

Blut zijn is kwalitatief uitermate teleurstellend

Hoeveel geld heb jij op je rekening? Werk je daar zelf voor, of is het geleend van de staat, je vader of de bank? 

Hoeveel ik heb, verklap ik niet, maar het is niet om over naar huis te schrijven. Dat is een probleem, want met nog minder dan 14 weken te gaan tot mijn twee-weken-durende vakantie door Europa, kan ik net een retourtje Amstelveen boeken. Mijn vrienden zullen not amused zijn
Het leven van een student is nou eenmaal duur, wat doe je eraan? En veel tijd om te werken naast mijn studie, heb ik niet. Het huishouden, mijn conditie, schoolwerk, op de hoogte blijven van het nieuws, literatuur, het onderhouden van mijn sociale leven, et cetera et cetera vragen nou eenmaal veel aandacht. Daarnaast moet ik elke nacht minstens zes uur slapen. Liever zeven, nog liever acht. Al met al houd ik weinig tijd over om na school nog een aantal uur bij een winkel of iets te werken.

Ik heb mijn pijlen maar gericht op freelance schrijfwerk. Wie niet? Ik moet wel onderscheidend zijn als ik het daarmee wil redden, maar ik geef het een kans. Daarnaast kan ik misschien aan de slag bij Streetwise in Enschede, zo’n promotiebureau waar je abonnementen van goede doelen aan de deur verkoopt. Lijkt me wel leuk werk om te doen en het verdiend lekker. Als ik wordt aangenomen, doe ik het. De belangrijkste vraag is eigenlijk of ik kan verkopen. Ben ik aardig genoeg? Overtuigend genoeg? Ik kan best een asshole zijn. Ook weet ik niet zeker of ik mensen over de streep kan trekken om geld uit te geven. Mijn sociale vaardigheden zullen worden getest. Interessant.

http://deopruimexpert.nl/wp-content/uploads/2013/09/geld.jpgEven hardop denken: Ik heb wel twee maten die dit werk ook doen. Nu ik er toch aan denk, ik ga even een belletje plegen naar die twee. Ze hebben vast goede tips voor me.


Want ik heb nog 14 weken om een bedrag met minstens drie nullen binnen te slepen... Of was het nou 13? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten